Warning: Undefined array key "HTTP_ECE2788" in /home/platne/serwer14609/public_html/csia.pl/wp-config.php on line 92
Pomysły na zabawy w domu - Centrum Szkoleń i Animacji

W czasie deszczu dzieci się (nie) nudzą 

Kiedy na dworze deszcz, a dzieci muszą zostać w domu, zadbajmy o to, aby ich jedyną aktywnością nie było tylko oglądanie telewizji, czy granie w gry komputerowe. Trzeba pamiętać że dla dziecka nawet najprostsza zabawa z rodzicem będzie atrakcyjniejsza niż najwspanialsza zabawka, czy bajka. Czasami nie trzeba wiele wysiłku, czasu i środków, aby dobrze razem spędzić czas. Przedstawiam propozycje 10 zabaw, w które może bawić się z dzieckiem rodzic w domu.

1.      Mały konstruktor (od 5 r.ż.). Potrzebne: słomki do napojów, taśma bezbarwna, 2 kartki papieru, surowe jajko. Zadaniem dziecka jest z wymienionych materiałów zbudować taką konstrukcję, która utrzyma jajko, gdy opuścimy je z wysokości 1 m. Testujemy konstrukcję, upuszczając na nią jajo. Niezależnie od wyniku jest frajda, bo mama rzucająca surowym jajkiem, które rozbija się na stole, to niecodzienny widok.

 

2.       Biżuteria dla małej damy (od 4 r.ż.). Potrzebne do wyboru: Sznurek, linka lub drucik jubilerski, żyłka, koraliki, makaron, guziki. Z dostępnych materiałów dziecko tworzy własną biżuterię np. naszyjnik, czy bransoletkę. Dodatkowo makaron można pomalować kolorowymi farbkami.

3.       Śmieszna postać (od 2 r.ż.). Potrzebne: duży arkusz papieru, kredki, flamastry, farby. Rodzic odrysowuje dziecko na arkuszu (lub dziecko rodzica). Zadaniem dziecka jest tak ozdobić obrysowaną osobę, aby powstała śmieszna postać, np. kosmita.

 

4.      Kim jestem? (od 5 r.ż). Rodzic i dziecko wymyślają sobie nawzajem jaką postacią z bajki jest druga osoba. (np. Kubusiem Puchatkiem). Zadanie polega na odgadnięciu jaką jest się postacią, poprzez zadawanie pytań, np. czy jestem misiem? Odpowiada się tylko „tak” lub „nie”. Wygrywa osoba, która odgadła pierwsza.

5.      Co to jest? (od 5 r.ż.) Nawzajem znajdujemy w myślach jakąś rzecz z otoczenia. Zadanie polega na odgadnięciu co to za przedmiot, poprzez zadawanie pytań: czy to jest z drewna? Czy to jest czarne?” itd. Można odpowiadać tylko „tak” i „nie”

6.      Salon fryzjerski (od 3 r.ż). Potrzebne: spinki, gumki, wałki do włosów itp. Dziecko jest fryzjerem i może włosy mamy ustylizować w najbardziej szaloną fryzurę. Dla dziecka będzie to niezwykła frajda, a mama może w tym czasie usiąść wygodnie na kanapie i spoglądać na ulubiony serial.

7.      Rzut do celu (od 2 r.ż). Potrzebne: pojemnik, coś czym będziemy rzucać: kasztany, piłeczki, guziki itp. Wyznaczamy linię startu i zliczamy punkty za celne rzuty. Możemy stopniowo odsuwać nasz „cel”, aby zwiększać stopnie trudności lub stworzyć planszę przypominającą tarczę rzutu do celu i oznaczyć strefy z największą liczbą punktów.

8.      Masa solna (od 2 r.ż). Potrzebne: 1 szkl. mąki pszennej, 1 szkl. soli, pół szkl. wody. Formujemy masę, z której możemy potem tworzyć figurki, wazoniki i inne kształty. Można je potem pomalować farbkami. Dla maluszków największą atrakcją będzie samo ugniatanie masy. Należy pilnować, aby dziecko nie próbowało jeść naszej masy solnej.

9.      Kartonowy domek (od 2 r.ż) Potrzebne: duży tekturowy karton. Duże pudło przemieniamy w domek. Wycinamy drzwi, okna. Dowolnie go ozdabiamy. Można połączyć kilka pudeł tworząc naszą kryjówkę, „bazę”.

 

10.  Zabawki tradycyjne: bierki, domino, pchełki, puzzle, karty Piotruś, gry planszowe. Zapominamy o tych zabawach , a mają one nieocenioną wartość w rozwijaniu kreatywności dziecka, wyobraźni, umiejętności współpracy i wzajemnych relacji.

Wpis: Marta Skrzyńska