Szkolenie: Animacja i metody pracy z dzieckiem w wieku od 1 do 3 r.ż.
Organizując zajęcia z dziećmi w wieku od 1 do 3 lat, trzeba mieć na uwadze specyfikę tego etapu rozwoju dziecka. Ponieważ tempo rozwoju w tym okresie jest duże, różnice w możliwościach dzieci zaznaczają się nie tylko pomiędzy okresem poniemowlęcym i przedszkolnym, ale także w samym okresie poniemowlęcym. Inaczej powinniśmy organizować zabawę z dzieckiem 12 czy 18 miesięcznym, a jeszcze inaczej z 2,5 czy 3 latkiem. Chcąc dobrze wypełnić swoje zadanie jako opiekun czy animator zabaw skierowanych dla tej grupy dzieci, warto wziąć udział w proponowanym szkoleniu.
Dla kogo: Szkolenie przeznaczone jest dla animatorów, opiekunów, wychowawców, rodziców, oraz studentów i wszystkich chcących pracować lub pracujących z dziećmi w wieku od 1 do 3 lat. Szkolenie będzie miało formę warsztatów, a głównym zadaniem będzie prezentacja katalogu zabaw o różnym charakterze, przeznaczonych dla dzieci w wieku poniemowlęcym.
Trener: Maria Kochaniec – Absolwentka pedagogiki terapeutycznej, pedagogiki opiekuńczo wychowawczej i oligofrenopedagogiki. Swoje doświadczenie zawodowe rozpoczęła jako nauczyciel i wychowawca w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla dzieci niepełnosprawnych umysłowo. Prowadziła również Klub Przedszkolaka, pracując z grupą dzieci w wieku od 2,5 do 5 lat. Obecnie Pracuje jako trener na różnych szkoleniach i kursach dotyczących opieki i wychowania dzieci w wieku wczesnodziecięcym, głównie na kursie kwalifikacyjnym „Opiekun w Żłobku i Klubie Dziecięcym”. Doświadczony nauczyciel, wychowawca, trener. Doskonale rozumie potrzeby osób chcących pracować z najmłodszymi dziećmi.
Termin: 7 marca 2015, 9-17
Koszt: 80 zł
Miejsce: Centrum Szkoleń i Animacji, ul. Wojsławicka 7, lok. 17 ( budynek Escott) , 22-100 Chełm
BRAK MIEJSC
Na życzenie wystawiamy rachunki
Program:
I.Teoria:
- Charakterystyka zmian w zakresie rozwoju psychomotorycznego dzieci w wieku poniemowlęcym.
- Warunki skutecznego porozumiewania się z małym dzieckiem (komunikacja werbalna i niewerbalna).
- Potrzeby psychospołeczne dzieci w wieku poniemowlęcym – rozpoznawanie i zaspokajanie.
- Charakterystyka zabaw przeznaczonych dla dzieci w wieku poniemowlęcym i kryteria doboru tych zabaw.
- Zabawy ruchowe
- Zabawy muzyczne i rytmiczne
- Zabawy naśladowcze
- Zabawy twórcze
- Zabawy tematyczne
- Zabawy z ciałem
II. Praktyka:
1. Przegląd wybranych zabaw przeznaczonych dla dzieci w wieku poniemowlęcym.
2.Zabawy przeznaczone dla dzieci w wieku od 1 roku do 2 lat – repertuar zabaw i rozwiązania metodyczne ich organizacji.
3. Zabawy przeznaczone dla dzieci w wieku od 2 roku do 3 lat – repertuar zabaw i rozwiązania metodyczne ich organizacji.
4.Bezpieczeństwo dziecka podczas zajęć.
W wyniku realizacji programu uczestnik kursu powinien potrafić:
- Określić właściwości rozwoju psychomotorycznego dziecka w okresie poniemowlęcym;
- Nawiązać kontakt z dzieckiem i jego rodzicami;
- Określić i odczytywać sposoby wyrażania komunikatów niewerbalnych dziecka;
- Rozpoznać potrzeby podopiecznego w zależności od komunikatu i zaspokajać te potrzeby;
- Budować warsztat pracy animatora bogaty w propozycje zabaw przeznaczonych dla dzieci w wieku poniemowlęcym;
- Dobrać repertuar muzyczny i literacki do wieku i możliwości dziecka;
- Opracować proste układy ruchowe i taneczne stosowne do okresu rozwoju i możliwości dziecka;
- Zaśpiewać dzieciom piosenki;
- Prezentować i czytać odpowiednio dobrane obrazki i książeczki;
- Przeprowadzić zabawy indywidualne i w grupie dziecięcej stosowne do wieku i możliwości dzieci;
- Zorganizować warunki i pomoce do zabaw o różnym charakterze;
- Zapewnić bezpieczeństwo dzieciom podczas zajęć;
- Zapobiec stanom zmęczenia i znużenia dziecka
Czas trwania: 8h
Uczestnicy otrzymują zaświadczenia zgodne z wzorem rozporządzenia MEN
fot. www.pinterest.com