Doświadczenia, eksperymenty w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych
Zajęcia z wykorzystaniem eksperymentów i zabaw wymagających dużego zaangażowania są atrakcyjne dla dzieci, pozwalają im wykazać się i poczuć satysfakcję z osiągniętego rezultatu. Eksperymenty, które można wykonać samodzielnie, to doskonała metoda przekazania wiedzy, jak również sposób na ćwiczenie zdolności manualnych, samodzielności i koncentracji. Stworzenie dzieciom przestrzeni do nieszablonowego myślenia daje im możliwość wykorzystania ich pełnego potencjału.
Termin: do ustalenia
Koszt: 150 zł
Organizator: Centrum Szkoleń i Animacji
Dla kogo: wszystkie osoby pracujące z dziećmi
(nauczycieli, animatorów, pracowników świetlic, bibliotek, ośrodków
kultury), rodziców i wszystkich szukających pomysłów na innowacyjne
zajęcia z dziećmi od 6 roku życia
Trener: mgr inż. Joanna Obłoza – trenerka, tutorka, pasjonatka pracy z ludźmi. Zapalona organizatorka, koordynatorka projektów edukacyjnych. Związana z Programem „Projektor – wolontariat studencki” od 4 lat. Pracuje z dziećmi i młodzieżą, prowadząc zajęcia naukowe, animacyjne oraz warsztaty kompetencji miękkich. Angażuje i szkoli wolontariuszy do prowadzenia zajęć w szkołach. Z wykształcenia chemiczka chętnie dzieląca się wiedzą. Zdolność analitycznego myślenia wykorzystuje przy planowaniu swoich działań.

Zakres szkolenia:
1. Sposoby bezpiecznego przeprowadzania eksperymentów z dziećmi.
2. Seria eksperymentów z wykorzystaniem bezpiecznych i ogólnodostępnych artykułów, m.in.:
– badanie właściwości adsorpcyjnych kwasu akrylowego wydobytego z pieluch,
– badanie napięcia powierzchniowego,
– badanie mieszalności cieczy o różnych gęstościach,
– badanie sieciowania naturalnych polimerów – przygotowanie żelek,
– badanie elastyczności polimerów – jak przebić balon aby nie pękł,
– badanie właściwości gazów zawartych w powietrzu – tlen, azot, dwutlenek węgla,
– wykonanie szeregu doświadczeń ze zmianą kolorów roztworów,
– jak napompować balon za pomocą reakcji chemicznych
3. Sztuka wyciągania wniosków – tłumaczenia pojęć i dyskusji na temat przebiegu eksperymentów w języku zrozumiałym dla dzieci.
4. Zabawy wymagające od uczestników opracowania taktyki i współpracy.
5. Zadania pobudzające kreatywność i zdolność logicznego myślenia.
Zapewniamy:
- skrypt w wersji elektronicznej zawierający opis eksperymentów oraz zastosowane metody z wyjaśnieniem.
- zaświadczenia uczestnictwa na podstawie § 18 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 1632).





Interesuje Cię to szkolenie?
Chcesz uczestniczyć w tym szkoleniu? Wypełnij formularz subskrypcji, a poinformujemy cię o najbliższym terminie.